Raw hallonsylt

 
Botar min förkylning idag med att dricka en smoothie med en hel del lingon och blåbär, banan och en selleristjälk plus vatten såklart. Den blev väldigt fräsch och god. Har slarvat med mina gröna smoothisar på sista tiden och det är inte bra. Måste komma i gång igen på allvar, behöver energin och piggheten som man får. För övrigt testade jag att göra Raw hallonsylt idag, ett recept som jag hittade i Icas buffetidning. den blev supergod, Kan tänka mig att den passar väldigt bra att toppa sin chiapudding med:) 
 
                     
Recept
Tina 250 gram frysta hallon eller valfri bärsort. Ha i 2 msk chiafrön och 2 msk agavesirap samt ett kryddmått vaniljpulver. Rör run t och låt den stå i kylen mist en timme innan man äter den. Håller sig i kylskåpet i en vecka minst.
 
Superenkelt och det är ju aldrig fel med ett nyttigare alternativ till den vanliga sylten. Nu ska jag forstätt sippa på mitt te och vila lie så att jag snart kan bli frisk. Önskar dej en trevlig helg, kram!
 
 
 

Kommentera här: